У меня такая идиотская ситуация...
Открыла спор, потому что защита истекала, а товар не пришел. Продавец, вместо того, чтобы продлить срок защиты, пишет мне вот эту хрень:
Dear friend, Sorry for that you haven't receive your goods, but We have contacted the post office, the postman says your parcel is already in your city, maybe the postman forget to send to you, so can you just wait a week for it? or just go to your local post for check ? sometimes it will delay there. don't worry,we will take full responsibility if you still not receive it and can you close the dispute right now? Waiting for your news Sara
Я, естественно, не соглашаюсь закрыть спор и ждать, потому что 14го апреля защита уже истекла. 17-го апреля в спор вмешивается Али и присуждает мне возврат, а 18-го я нахожу товар в почтовом ящике. Причем еще накануне его там не было! И в почтовом отделении не было, я ходила забирать другую посылку и спрашивала. А спор уже закрыт, решение вынесено. Пишу продавцу, объясняю ситуацию и спрашиваю, как можно ему деньги перевести. В ответ получаю:
Hi friend
don't worry this is the right tracking information of your goods,
The parcel have arrived Airport of destination country now ,next it will take long time for Clearance in Customs,then take some weeks to arrive your local post office ,then arrive you finaly
We did sent your parcel in three days after you paid ,
the shipping time to your country is about 60-90 days ,pls wait patiently by the deadline.
If you still haven't received it ,pls e-mai us first,we take full responsbility to solve it for u.
if you have any problem,pls feel free let us know in advance
Best regards
Sara
Вопрос: они тупые? Зачем эту стандартную отписку вставлять, которая вообще не к месту? Теперь даже заморачиваться с этим возвратом не хочется, тем более, что доставка должна была занять не более 60 дней, а заняла 65.